اشتباهات ساده ای که با وجود رژیم های غذایی باعث افزایش وزن می شوند

۱۴۰۰/۱۱/۳

علیرغم پیروی از رژیم های غذایی، برخی ممکن است به دلیل برخی رفتارهای اشتباه که به شدت بر وزن تأثیر می گذارد، از افزایش وزن شگفت زده شوند.

مجله آلمانی "Freuden" نکات و توصیه هایی برای جلوگیری از این امر ارائه کرد.

وعده های غذایی بسیار بزرگ یا کوچک
حتی وعده های غذایی بسیار کوچک می توانند تعادل هورمونی بدن را بر هم بزنند، سطح قند خون را تغییر دهند و هورمون گرلین ترشح کنند که مسئول افزایش اشتها و احساس گرسنگی سریع حتی پس از خوردن مستقیم غذا است.

مواد مغذی متعدد
گرلین یک هورمون بسیار حساس است که نه تنها تحت تأثیر اندازه وعده غذایی، بلکه محتوای آن نیز قرار می گیرد.هورمون مسئول اشتها هنگام خوردن وعده های غذایی با محتوای کم چربی، فیبر یا پروتئین ترشح می شود.

کارشناسان مجله آلمانی خاطرنشان کردند که فعالیت بدنی خوب برای بدن مفید است و انرژی مصرف شده در حین ورزش باید دوباره به بدن بازگردد، زیرا تمرینات شدید منجر به افزایش فعالیت متابولیک می شود و اثر پس از احتراق می تواند تا 24 ساعت ماندگار باشد و زمانی که بدن در این مرحله با وعده های غذایی کم و یا مواد ضعیف تامین می شود، فرد احساس خستگی می کند، بنابراین گرلین افزایش می یابد و همراه با آن فرد احساس گرسنگی می کند.

فشار
فشارها و استرس تاثیر زیادی در احساس گرسنگی دارند و هر چه استرس بیشتر باشد، کورتیزول بیشتری تولید می کند که میل به غذا را افزایش می دهد.

مایعات
رفتار بدن با مایعات با رفتاری که در وعده های غذایی معمولی دارد متفاوت است و کسانی که برای مکمل های غذایی و پروتئین به آب میوه ها وابسته هستند همیشه احساس گرسنگی می کنند، زیرا کالری مایع مانند غذاهای معمولی رضایت بخش نیست و آب میوه ها حاوی درصد بالایی فروکتوز هستند. ترشح انسولین را افزایش می دهد، بنابراین بدن تمایل به ذخیره چربی دارد.
..