خوردن روزانه آلو به کاهش وزن کمک می کند

۱۴۰۰/۱۱/۴

آلو یک میوه معمولی بسیار مفید است، زیرا حاوی آنتی اکسیدان های منحصر به فرد همراه با فیبر محلول است. بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله تغذیه منتشر شده است، افرادی که آلو می خورند سطح کلسترول خون کمتری دارند و نسبت به سایرین احساس سیری بیشتری دارند که این امر مانع از افزایش وزن آنها می شود.

به گفته محققان، افرادی که آلو می خورند میزان گرسنگی کمتری دارند که منجر به کاهش مصرف غذای بیشتر آنها می شود.

این مطالعه که در دانشگاه لیورپول انجام شد، نشان داد که مصرف منظم آلو خشک می‌تواند به کنترل اشتها و در عین حال کاهش مصرف کلی کالری کمک کند.

مطالعه در دو مرحله انجام شد. در مرحله اول، محققان سطح سیری، اشتها و کالری شرکت‌کنندگانی را که میان‌وعده‌ای شامل آلو، کشمش یا آب‌نبات ژله‌مانند مصرف می‌کردند، مقایسه کردند که همگی از نظر کالری مشابه بودند.

محققان دریافتند افرادی که آلو می‌خورند کمترین کالری را در وعده‌های غذایی بعدی مصرف می‌کنند. افرادی که آلو می‌خوردند، کاهش گرسنگی، بهبود احساس سیری و افزایش توانایی خوردن غذای کمتر در وعده‌های غذایی بعدی را گزارش کردند.

در مرحله دوم مطالعه، محققان به طور خاص بر کاهش وزن تمرکز کردند. شرکت کنندگان به دو گروه تقسیم شدند: کسانی که یک برنامه کاهش وزن 12 هفته ای را با آلو به عنوان میان وعده دنبال کردند، و کسانی که همان برنامه را دنبال کردند اما فقط دستورالعمل هایی در مورد میان وعده های سالم به آنها ارائه شد.

در حالی که تفاوت معنی داری بین دو گروه از نظر کاهش وزن وجود نداشت، گروهی که آلو می خوردند به طور متوسط ​​نسبت به گروهی که فقط دستورالعمل های میان وعده های سالم را دریافت کرده بودند، کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند.

به‌علاوه، آن‌هایی که آلو می‌خورند، سطوح بالاتر سیری و سهولت بیشتری را در پیگیری برنامه کاهش وزن گزارش کردند.
..