داروهای سرکوب کننده اشتها به کاهش وزن دائمی کمک نمی کنند

۱۴۰۰/۱۱/۱

آنجلا کلاوزن، متخصص تغذیه هشدار داد که برخی از داروهای سرکوب کننده اشتها یا درمان هایی که برای سرکوب اشتها یا چربی سوزی و کاهش وزن تبلیغ می شوند، ممکن است مضر باشند و همچنین به کاهش وزن دائمی کمکی نمی کنند.

یکی از اعضای مرکز مشاوره مصرف کنندگان در ایالت نوردراین وستفالن آلمان توضیح داد که کاهش وزن به عنوان مثال از طریق داروهای ادرار آور، و با خلاص شدن از شر مایعات در کاهش وزن تأثیر سریعی دارد، اما در نهایت به معنای کاهش وزن نیست.

علاوه بر این، موادی که اشتها را کاهش می دهند مانند گلوکومانان ممکن است باعث انسداد روده شوند، در صورتی که مایعات کافی با آنها نوشیده نشود و اگرچه این درمان ها باعث احساس سیری در فرد می شود، اما پس از قطع اثر درمان گرسنگی دوباره به حملات گرسنگی باز می گردد که به عنوان اثر یویو شناخته می شود.

این کارشناس آلمانی توصیه کرد که اتکا به چنین درمان هایی را کاهش داده و آنها را با سبزیجات و غلات سبوس دار غنی از فیبر غذایی جایگزین کنید که بر خلاف شیک های رژیمی از طریق پودرها، عناصر مهمی را برای فرآیندهای حیاتی بدن فراهم می کند، علاوه بر این بسیاری از مکمل های غذایی حاوی درصد بالایی از قند و کالری می باشند.
..