لاغری بدن در دوران شیردهی

۱۴۰۰/۸/۱۱

اغلب مادر بعد از زایمان احساس سبکی می کند ، اما در واقع ، بسیاری از مادران پس از زایمان دچار افزایش وزن می شوند ، بنابراین چگونه بدن می تواند در دوران شیردهی وزن خود را کاهش دهد؟ تغذیه با شیر مادر مرحله بسیار مهمی برای کودک شما است ، بنابراین شما باید غذای سالم و مغذی بخورید. در این مرحله ، آخرین چیزی که می توانید به آن فکر کنید رژیم غذایی کاهش وزن سالم است. خوشبختانه کارشناسان بهداشت می گویند با رعایت برخی نظم در عادات غذایی و غذایی ، می توانید پس از زایمان وزن اضافی خود را کاهش دهید. اگر به رژیم غذایی سالم و متعادل وابسته باشید و به طور منظم ورزش کنید ، می توانید وزن اضافی بدن خود را با موفقیت از دست بدهید و در عین حال هیچگونه تغذیه ای را از فرزند خود محروم نکنید.

ما می دانیم که شما می خواهید سریع لاغر شوید و به حالت قبل از بارداری و زایمان بازگردید ، اما کاهش وزن به سرعت نیاز ندارد ، اما باید این کار را به آرامی انجام دهید تا بتوانید به طور موثر وزن خود را کاهش دهید.

بدن برای یادگیری کاهش وزن و عدم بازیابی مجدد به زمان بیشتری نیاز دارد ، بنابراین در روند کاهش وزن عجله نکنید. رژیم غذایی سالم همراه با برخی ورزش ها در این امر به شما کمک می کند ، و در زیر لیستی از غذاهایی است که به کاهش وزن در دوران شیردهی و کاهش وزن بعد از زایمان کمک می کند.

راههای کاهش وزن در دوران شیردهی

1- میوه و سبزیجات

فراموش نکنید که در دوران شیردهی میوه و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید زیرا ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن و نوزاد را نیز برای شما تامین می کند. خوردن میوه و سبزیجات همچنین مایعات بیشتری به بدن شما می دهد و این امر در شکل گیری شیر مادر مهم است.

2- پروتئین ها

رژیم غذایی که یک مادر شیرده پیروی می کند باید سرشار از پروتئین باشد ، این امر باعث می شود که او عضلات و همچنین عضلات کودک شما را تقویت کند و به شما انرژی و قدرت لازم را بدهد. اگر پروتئین کمتری مصرف می کنید ، به راحتی خسته می شوید و این ممکن است بر میزان شیر نوزاد شما تأثیر بگذارد.

3- غلات کامل

به جای خوردن برنج سفید ، گندم تصفیه شده یا آرد ، می توانید به غلات کامل اعتماد کنید. خوردن غلات کامل کربوهیدراتهای "دیر جذب" خوبی را برای بدن فراهم می کند که بدن برای تولید انرژی به آن نیاز دارد. همچنین منبع طبیعی نشاسته و شکر به جای قندهای فرآوری شده مضر است.

4- چربی های خوب

در دوران شیردهی ، بدن نیز به چربی نیاز دارد ، اما بهتر است بدن چربی های خوب را دریافت کند. می توانید از چربی های غیر اشباع تک و چربی های غیر اشباع استفاده کنید که چربی های خوبی محسوب می شوند و باعث افزایش سطح کلسترول خون نمی شوند.

5- آب

آب برای مادری که به فرزند خود شیر می دهد کاملاً ضروری است و این بهترین نوشیدنی برای مادر شیرده محسوب می شود. به طور متوسط ​​، یک مادر شیرده باید بین 12-16 فنجان آب در روز بنوشد و هر فنجان باید حدود 150-180 میلی لیتر باشد. آب بدن را حفظ کرده و به دفع سموم از طریق ادرار کمک می کند و همچنین بدن را هیدراته نگه می دارد.

6- گوشت و ماهی

برخی می گویند خوردن گوشت ممکن است در دوران شیردهی مفید نباشد ، اما فراموش نکنید که منبع خوبی از پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است. افزودن گوشت به رژیم غذایی در دوران بارداری به کاهش وزن موثر کمک می کند. گوشت سفید مانند مرغ و بوقلمون بخورید ، بهتر از گوشت قرمز است. ماهی همچنین گوشت سفید محسوب می شود که برای مادر شیرده بسیار مفید است.

7- به طور منظم ورزش کنید

تکیه بر رژیم غذایی سالم بدون ورزش مفید نخواهد بود و به کاهش وزن کمک نمی کند. متخصصان بهداشت توصیه می کنند حداقل 30-45 دقیقه در روز پیاده روی کنید. اما پزشکان از ورزش شدید در مراحل اولیه شیردهی توصیه می کنند ، اما می توانید ورزش های سبک مانند پیاده روی را انجام دهید. همیشه با پزشک مشورت کنید تا بهترین ورزش را برای شما پیدا کند.

مواردی که در دوران شیردهی باید از آنها اجتناب کرد

در دوران شیردهی ، باید بدانید که هر چیزی که به عنوان غذا می خورید از طریق شیر مادر به کودک شما منتقل می شود. بنابراین اگر از هرگونه غذای ناسالم استفاده می کنید ، بهتر است از خوردن آن خودداری کنید تا آسیبی به کودک وارد نشود.

همچنین به رژیم تغذیه با شیر مادر مراجعه کنید

1- کافئین

کافئین برای سلامت نوزادان خوب نیست ، بنابراین هر روز زیاد چای یا قهوه ننوشید. و متخصصان بهداشت توصیه می کنند تنها با یک فنجان صبح چای یا قهوه ، مطابق با دستورالعمل هایی که می گویند میزان مصرف نباید بیش از 300 میلی گرم در روز کافئین باشد ، کافی است.

2- فست فود

یک مادر شیرده اغلب در دوران شیردهی احساس گرسنگی می کند و این دلیلی برای شما برای خوردن فست فود نیست. اگر احساس گرسنگی می کنید ، می توانید به جای فست فود پر از کالری ، سبزیجات ، میوه ها یا حتی یک میان وعده آجیل بخورید.

علاوه بر فست فود ، پزشکان توصیه می کنند در دوران شیردهی از نوشابه و شیرینی خودداری کنید ، زیرا این غذاها و نوشیدنی ها می توانند باعث تجمع کالری و چربی های ناسالم در بدن شما شوند و این امر می تواند روند کاهش وزن را مختل کند.

کاهش وزن اضافی پس از زایمان در دوران شیردهی تا حدودی دشوار است ، اما غیر ممکن نیست ، فقط صبور باشید ، غذای سالم بخورید و به طور منظم ورزش های سبک انجام دهید و متوجه تفاوت خواهید شد.
..