غذاهایی که به خلاص شدن از شر چربی های شکم کمک می کنند

۱۴۰۰/۱۲/۶

چربی شکم خطراتی برای سلامتی بدن به همراه دارد، نشان دهنده سبک زندگی ناسالم برای افراد است و می تواند باعث ایجاد مشکلات قلبی و گردش خون، فشار خون بالا و سکته شود.

به گزارش اکسپرس، چربی شکم ممکن است به مقاومت به انسولین در بدن کمک کند و فرد را بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع 2، سرطان روده و آپنه خواب قرار دهد.

غذاهای گیاهی

اگرچه راه های زیادی برای کاهش چربی شکم وجود دارد، تغییر نوع غذاهایی که می خورید نقشی را ایفا می کند که نمی توان آن را دست کم گرفت و این بر مصرف بیشتر غذاهای گیاهی نسبت به میوه ها و سبزیجات، کاهش مصرف گوشت و جایگزینی آن با پروتئین گیاهی تمرکز دارد.

در اینجا بارزترین انواع غذاهایی که مصرف آنها به منظور کمک به کاهش چربی شکم توصیه می شود آورده شده است:

جو دوسر

جو دو سر فیبر نامحلول بالایی است، به ویژه فیبری به نام بتا گلوکان که آب را جذب می کند و هضم و گلوکز یا جذب قند خون را کند می کند. نشان داده شده است که این نوع فیبر در مقاومت به انسولین، کاهش وزن و کاهش گرسنگی مفید است.

سیب

سیب یکی از میوه های پر فیبر است که حاوی 4.5 گرم فیبر (17 درصد ارزش روزانه) در یک سیب متوسط ​​است.

فیبر موجود در سیب پکتین نامیده می شود که در روده شما تجزیه می شود و هضم را کند می کند و به شما کمک می کند بعد از خوردن غذا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.این افزایش قند خون به دلیل محتوای بالای فیبر است که جذب قند در خون را کند می کند.

تمشک و توت فرنگی

این میوه سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد مغذی است که به شما کمک می کند احساس سیری کنید و در طول روز کمتر غذا بخورید، و همچنین ویتامین C که یک امتیاز اضافی برای سیستم ایمنی بدن شما است.

آووکادو

ممکن است تعجب کنید که آووکادو در این لیست قرار دارد زیرا این میوه سرشار از چربی است، اما نوع خوبی از چربی است و در واقع از تلاش شما برای کاهش دور کمر شما حمایت می کند، به خصوص که آووکادو حاوی چربی های تک غیراشباع است که به کاهش وزن و چربی کمک می کند. .

آووکادو همچنین سرشار از فیبر محلول است که با سرکوب اشتها به کاهش چربی شکم کمک می کند.


eat-eat
..