۲۰ دلیل رایج که چرا لاغر نمی شوید

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ۱۱:۰:۱۵
چرا لاغر نمی شوم؟

وقتی لاغر می شوید ، بدن شما مقابله می کند.

در ابتدا ، بدون تلاش زیاد ، ممکن است کاملاً وزن کم کنید.
۲۰ دلیل رایج که چرا لاغر نمی شوید
. با این حال ، کاهش وزن ممکن است بعد از مدتی کند شود یا کاملاً متوقف شود.

در این مقاله ۲۰ دلیل متداول برای عدم کاهش وزن وجود دارد.

۱. گسترش عضله های بدن

وزن بدن تمایل دارد چند کیلو در نوسان باشد. این به غذاهایی که می خورید بستگی دارد و همچنین هورمون ها می توانند تأثیر عمده ای در میزان آب بدن شما (به ویژه در خانم ها) داشته باشند.

همچنین ، همزمان با از دست دادن چربی ، عضله های شما تقویت می شوند. این به ویژه اگر اخیراً ورزش را شروع کرده اید بسیار معمول است.

ایده خوبی است که برای سنجش پیشرفت خود از چیز دیگری غیر از مقیاس استفاده کنید. به عنوان مثال ، هر ماه یک بار دور کمر و درصد چربی بدن خود را اندازه بگیرید.

همچنین ، چگونگی تناسب لباس و ظاهر شما در آینه می تواند بسیار گویا باشد.

۲. شما آنچه را که می خورید پیگیری نمی کنید

اگر سعی در کاهش وزن دارید ، آگاهی بسیار مهم است. بسیاری از افراد هیچ سرنخی از میزان واقعی خوردن آنها ندارند.

مطالعات نشان می دهد که پیگیری رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می کند. افرادی که از دفتر خاطرات غذا استفاده می کنند یا از وعده های غذایی خود عکس می گیرند ، به طور مداوم وزن بیشتری نسبت به افرادی که استفاده نمی کنند کاهش می یابد.

هنگامی که می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، داشتن یک دفترچه یادداشت غذایی می تواند مفید باشد.

۳. شما به اندازه کافی پروتئین نمی خورید

پروتئین تنها ماده مغذی مهم برای کاهش وزن است.

خوردن پروتئین با ۲۵ تا ۳۰ درصد کالری می تواند متابولیسم را ۸۰ تا ۱۰۰ کالری در روز تقویت کند و باعث شود شما به طور خودکار روزانه چند صد کالری کمتری بخورید. همچنین می تواند هوس و میل به میان وعده را به شدت کاهش دهد.

این امر تا حدی با تأثیرات پروتئین بر هورمون های تنظیم کننده اشتها ، مانند گرلین و دیگران صورت می گیرد.

اگر صبحانه می خورید ، حتماً پروتئین مصرف کنید. مطالعات نشان می دهد کسانی که صبحانه پر پروتئین می خورند گرسنگی کمتری دارند و در طول روز ولع کمتری دارند.

مصرف زیاد پروتئین همچنین به جلوگیری از کاهش متابولیسم کمک می کند ، که یک عارضه جانبی رایج در کاهش وزن است. علاوه بر این ، به جلوگیری از بازیابی مجدد وزن کمک می کند.

۴- شما بیش از حد کالری می خورید

تعداد زیادی از افرادی که در کاهش وزن مشکل دارند به سادگی کالری زیادی می خورند.

ممکن است فکر کنید که این در مورد شما صدق نمی کند ، اما به خاطر داشته باشید که مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که افراد تمایل دارند کالری دریافتی خود را تا مقدار قابل توجهی دست کم بگیرند.

اگر کاهش وزن ندارید ، باید سعی کنید غذاهای خود را وزن کرده و کالری خود را برای مدتی ردیابی کنید.

۵. شما غذاهای کامل نمی خورید

کیفیت غذا به اندازه کمیت مهم است.

بخاطر داشته باشید که بسیاری از غذاهای فرآوری شده با عنوان "غذاهای سالم" واقعاً سالم نیستند. تا آنجا که ممکن است به غذاهای کامل و تک ماده بچسبید.

رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای کامل تنظیم کنید. خوردن بیش از حد غذای فرآوری شده می تواند موفقیت در کاهش وزن را از بین ببرید.

۶. ورزش نمی کنید

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید هنگام کاهش وزن انجام دهید انجام نوعی تمرین مقاومتی مانند وزنه برداری است.

این می تواند به شما در حفظ توده عضلانی کمک کند ، که در صورت عدم ورزش اغلب همراه با چربی بدن می سوزد.

بدن سازی همچنین می تواند از کاهش سرعت متابولیسم جلوگیری کرده و بدن را عضلانی و عضلانی حفظ کند.

۷. زیاد غذا می خورید (حتی با غذای سالم)

پرخوری یکی از عوارض جانبی رایج رژیم گرفتن است. این شامل سریع خوردن مقادیر زیادی غذا است ، اغلب خیلی بیشتر از نیاز بدن شما.

این یک مشکل قابل توجه برای بسیاری از رژیم های غذایی است. برخی از آنها بیش از حد از غذاهای ناخواسته استفاده می کنند ، در حالی که برخی دیگر از غذاهای نسبتاً سالم ، از جمله آجیل ، کره مغزها ، شکلات تلخ ، پنیر و ...

حتی اگر چیزی سالم باشد ، کالری آن هنوز محاسبه می شود. بسته به میزان آن ، مصرف بیش از حد ممکن است رژیم کامل یک هفته را خراب کند.

۸. ورزش هوازی انجام نمی دهید

ورزش قلبی عروقی که به آن ورزش قلبی یا هوازی نیز گفته می شود ، هر نوع ورزشی است که ضربان قلب شما را افزایش می دهد. این شامل فعالیت هایی مانند دویدن ، دوچرخه سواری و شنا است.

این یکی از موثرترین راه ها برای بهبود سلامت شما است. همچنین در سوزاندن چربی های شکم ، چربی مضر "احشایی" که در اطراف اندام های شما جمع می شود و باعث بیماری می شود ، بسیار موثر است.

۹. شما هنوز از نوشیدنی های قندی استفاده می کنید

نوشیدنی های قندی از چاق کننده ترین مواد غذایی هستند. این فقط در مورد نوشیدنی های شیرین مانند کوکا کولا و پپسی صدق نمی کند - همچنین در مورد نوشیدنی های "سالم" مانند آب میوه های طبیعی که حاوی شکر نیز هستند ، صدق می کند.

حتی آب میوه ها نیز مشکل ساز هستند و نباید به مقدار زیاد مصرف شوند. یک لیوان می تواند حاوی مقدار مشابهی از قند چندین قطعه میوه کامل باشد.

۱۰. خوب نمی خوابید

خواب خوب یکی از مهمترین عوامل برای سلامت جسمی و روحی و همچنین وزن شماست.

مطالعات نشان می دهد که کمبود خواب یکی از بزرگترین عوامل خطر چاقی است. بزرگسالان و کودکانی که خواب کم دارند به ترتیب ۵۵٪ و ۸۹٪ بیشتر خطر چاقی دارند.

۱۱. کربوهیدرات ها را کاهش نمی دهید

اگر وزن زیادی برای از دست دادن و یا مشکلات متابولیکی مانند دیابت نوع ۲ یا دارید ، ممکن است بخواهید رژیم کم کربوهیدرات را در نظر بگیرید.

در مطالعات کوتاه مدت ، نشان داده شده است که این نوع رژیم غذایی باعث کاهش وزن ۲-۳ برابر رژیم استاندارد "کم چرب" می شود که اغلب توصیه می شود.

رژیم های غذایی کم کربوهیدرات همچنین می توانند منجر به بهبود بسیاری از مولفه های متابولیکی مانند تری گلیسیریدها ، کلسترول خوب HDL و قند خون شوند.

۱۲. خیلی زیاد غذا می خورید

این یک افسانه است که هر کس برای تقویت متابولیسم و ​​کاهش وزن باید هر روز وعده های غذایی کوچک زیادی بخورد.

مطالعات در واقع نشان می دهد که تکرار وعده غذایی تأثیر کمی در چربی سوزی یا کاهش وزن دارد.

همچنین تهیه و خوردن غذا در تمام طول روز ناخوشایند است ، زیرا تغذیه سالم را بسیار پیچیده تر می کند.

۱۳. آب نمی نوشید

نوشیدن آب می تواند باعث کاهش وزن شود.

در یک مطالعه ۱۲ هفته ای کاهش وزن ، افرادی که ۳۰ دقیقه قبل از غذا نیم لیتر آب (۱۷ اونس) نوشیدند ۴۴٪ بیشتر از کسانی که این کار را انجام ندادند وزن کم کردند.

همچنین نشان داده شده است که نوشیدن آب باعث افزایش ۲۴-۳۰٪ کالری سوزانده شده در مدت زمان ۱.۵ ساعت می شود.

۱۴. بیش از حد الکل می نوشید

به خاطر داشته باشید که الکل در هر گرم حدود ۷ کالری دارد که بسیار زیاد است.

مطالعات در مورد الکل و وزن نتایج متفاوتی را نشان می دهد. نوشیدن زیاد الکل به افزایش وزن مرتبط است.

۱۵. هنگام غذا خوردن آگاه نیستید

تکنیکی به نام ذهن آگاهی ممکن است یکی از قدرتمندترین ابزارهای کاهش وزن در جهان باشد.

این شامل کاهش سرعت غذا خوردن بدون حواس پرتی ، لذت بردن از هر لقمه است ، در حالی که به سیگنال های طبیعی گوش می دهید که چه زمانی بدن شما به اندازه کافی غذا خورده است.

مطالعات متعدد نشان داده است که خوردن آگاهانه می تواند باعث کاهش وزن قابل توجهی شود و دفعات پرخوری را کاهش دهد.

۱۶. یک بیماری پزشکی دارید که کار را دشوارتر می کند

برخی شرایط پزشکی وجود دارد که می تواند باعث افزایش وزن شود و کاهش وزن را بسیار دشوارتر کند.

این موارد شامل کم کاری تیروئید ، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و آپنه خواب است.

برخی از داروها همچنین می توانند کاهش وزن را سخت کنند و یا حتی باعث افزایش وزن شوند.

اگر فکر می کنید هر یک از این موارد در مورد شما صدق می کند ، در مورد گزینه های خود با پزشک خود صحبت کنید.

۱۷. به غذای ناخواسته اعتیاد دارید

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۴ ، حدود ۱۹/۹ درصد از مردم در آمریکای شمالی و اروپا از معیارهای اعتیاد به مواد غذایی برخوردار هستند.

افرادی که این مشکل را دارند به همان روشی که معتادان از مواد مخدر استفاده می کنند از غذاهای ناخواسته استفاده می کنند.

۱۸. شما خیلی طولانی گرسنه شده اید

شاید رژیم طولانی مدت خیلی خوبی نباشد.

اگر ماه های زیادی است که لاغر نشده اید پ احساس شکست می کنید ، شاید فقط لازم است کمی استراحت کنید.

میزان کالری دریافتی خود را چند درصد کالری در روز افزایش دهید ، بیشتر بخوابید و با هدف تقویت و افزایش کمی عضله ، ورزش کنید.

سعی کنید سطح چربی بدن خود را برای ۱-۲ ماه قبل از شروع دوباره تلاش برای کاهش وزن حفظ کنید.

۱۹. انتظارات شما غیرواقعی است

کاهش وزن به طور کلی یک روند آهسته است. بسیاری از مردم قبل از رسیدن به هدف نهایی صبر خود را از دست می دهند.

اگرچه در ابتدا غالباً کاهش سریع وزن امکان پذیر است ، تعداد کمی از افراد می توانند با سرعت بیش از یک کیلوگرم در هفته به کاهش وزن خود ادامه دهند.

مشکل عمده دیگر این است که بسیاری از افراد انتظارات غیرواقعی از آنچه با یک رژیم غذایی سالم و ورزش قابل دستیابی است دارند.

حقیقت این است که همه نمی توانند مانند یک مدل تناسب اندام یا بدنساز به نظر برسند. عکس هایی که در مجلات و مکان های دیگر می بینید اغلب ویرایش می شوند.

برخی مواقع، وزن شما به یک نقطه متعادل می رسد که بدن شما احساس راحتی می کند. تلاش برای فراتر رفتن از آن شاید ارزش تلاش را نداشته باشد و حتی ممکن است برای شما غیرممکن باشد.

۲۰. خیلی روی رژیم گرفتن تمرکز کرده اید

رژیم های غذایی تقریباً هرگز در طولانی مدت جواب نمی دهند.در واقع مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم می گیرند با گذشت زمان وزن بیشتری پیدا می کنند.

به جای نزدیک شدن به کاهش وزن از طریق یک رژیم غذایی ، هدف اصلی خود را تبدیل شدن به یک فرد شاد ، سالم و متناسب قرار دهید.

کاهش وزن همیشه آسان نیست و عوامل متعددی می توانند آن را به بن بست برسانند.

در ابتدایی ترین سطح ، عدم کاهش وزن هنگامی اتفاق می افتد که کالری دریافتی برابر یا بیشتر از مصرف کالری باشد.